torsdag 31 mars 2011

Pölar del 50

Vägen till skolan där Elias går i förskola tar för en vuxen kanske högst 8 minuter att gå. Med barn tar det kanske 20 minuter en riktigt bra dag. En dag då det finns vattenpölar på vägen tar det kanske 45 minuter,åt ENA hållet. Ja och pölar lär det väl finnas ännu en tid framöver..


 
Det bildas underbara pölar på den lååånga parkeringsplatsen.


Vissa blir aldrig trötta på att kasta olika föremål,snö,is och käppar i vatten. 


Skolgården är inte heller helt dålig då det gäller stora,djupa pölar.


Den här människan fortsätter att vara missnöjd. Tänder på g? Sova har han inte velat idag förutom en stund då och då ifall vagnen rullat, snabbt och jämt. Tur för honom att han är så söt. ;)


En grop att leka starwars i. Märk att pinnarna varit med hela vägen, de är pistoler, till min stora sorg.

Nu ska jag försöka laga middag med gnällspiken hängandes i famnen. Pappan i familjen är och klättrar, ute för första gången i år här i Finland, vill gärna höra hur torrt det var eller inte var..

2 kommentarer:

  1. Det är något med pojkar (?) och vapen - har ingen aning om varifrån Jeremy nappat det men han har redan i redigt över ett år går omkring och "skjutit". Tydligen med laser för hans vapen säger "Piuu-piuu". :D

    SvaraRadera
  2. Med Elias lyckades jag ganska många år hålla vapnen borta, med Aamos har det ju varit omöjligt. Lukas kommer väl att "skjuta" innan han kan gå med sina två starwars galningar till bröder.
    Kan bara inte komma över min avsky mot vapen, tyvärr. Svärd kan jag kanske ibland leka med men vägrar "skjuta".

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)