torsdag 30 juli 2015

Ett besök hos mormor

På söndag var det dags för vår (tyvärr bara) årliga utfärd till mormor. Vi hoppades på gott väder så vi kunde vara ute i hennes underbara trädgård, min favoritträdgård sedan jag vara barn. Nuförtiden lite förfallen men lika lummig och kär.

Vi åt medhavd lunch från mäccen, lite av en tradition. Men i år satt vi inne, mormor tyckte det var för kyligt ute. Så blev vi kvar med henne en stund medan mamma åkte på ärenden. Pojkarna pratade och lekte med samma leksaker jag lekte med som barn. Trull ville ju knappt lämna stället och den fantastiska kassaaparaten.
 Gick omkring i hela huset och kollade, försöker få minnen i pojkarna också. Var helt förvånad då Trull mindes så bra från förra året, då han ju bara var tre! Här är mammas fjädrar från då hon var barn. Kolla vilka underbara tapeter! I alla rum!
 Har bloggat om dem förr också, toalettens tapeter. Är bara så tagen över hur fina de är!

Orkidéer på sommarbete. Kunde vara fejk, fina är de! I bakgrunden ser man lite av bakgårdens äppelträd jag tycker så synd om. De borde få kärlek och omvårdnad, i den åldern har de förtjänat det! 
 Trull "snusade" på morsdagsrosor.
 Jag tittade på hennes orkidéer. Så ståtliga!
 Och rosorna såg så vackra ut efter regnet som ju ändå kom..
En fin dag hade vi med mormor, innan vi lät henne vila och traskade iväg mot idrottsparken för lite scoottande och häng i lekparken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)