torsdag 7 april 2016

En tillbakablick


 

Det blev vår i Mars. Med små små brännässlor som stack upp genom snön vid dagis. Det såg vi en av de få dagarna vi var där. Hade mer och mer ont i skuldran och var sjukskriven nästan hela månaden. Såklart hade jag ju minstingen hemma då också. Inte vill han ju gå till dagis om jag är hemma, och ser verkligen ingen idé i att belasta varken honom eller dagiset med det då jag inte är på jobb under dagarna.
Det stack fram tussilagon vid dikeskanten (16.3)
Trapp var på kalas till megazone igen och fick gå på 65-årskalas efter det. Lite tråkigt utan syskonen.Och inget kamerahumör.

Pojkarnas småkusin, första på min sida av släkten, föddes äntligen! En liten flicka vi fick hälsa på redan på BB. Oj underbara varelse! Är nog så svag för babyn fast det kanske räcker med egna nu.. 
 Vi började förbereda oss inför påsken. Hämtade videkvistar vid åkrarna.
och dekorerade dem. Igen var det främst barnen som prydde, superduktigt! 
 Fina blev de också!
 Så gick jag runt tillsammans med dem på palmsöndagen, "virvon varvon".. Blev så glad över att stora Tripp ännu kom med oss och coolt påskade också fast bekanta öppnade till dem.
En liten hittade på program då han var här med mig under dagarna. Många kojor har byggts. De tyckte alla detta kunde bli en permanent del av vår vardagsrumsinredning. En spelkoja, superpraktiskt!
 Pappa var på besök, så åkte han igen till Afrika.  Trull hade pysslat ett fint påskkort till honom och gruppbilden blev som den blev, som vanligt..
Då han hade gått plingade det plötsligt på dörren. Hjälp, vem är det? Det var min kompis, som jag inte träffat på flera år (är en usel vän!). Hon hade varit och sälja av hennes konstverk här i trakten och tänkte komma och överraska mig på vägen. Så vi satt och pratade i några timmar och jag fick en hög av hennes plancher, kort och en färgläggningsbok hon gjort. Salla målar stora, färggranna målningar på husväggar och liknande (med lov!). Mera färg åt folket! Vad jag blev glad över den överraskningen! 
 Så tog vi fram lilla cykeln och började öva igen
cyklade till palstan för att se om där redan fanns liv. Åtminstone hade zucculenterna kommit fram.
Efter det såg vi en underbar häst. Den spurtade omkring, hoppade och slog bakut, en lång stund. Så kom den för att hälsa. Tänk vad fint att få följa med dessa stiliga djur såhär nära hemmet!
Trapp hade en kompis hemma på hans namnsdag. En kompis med samma smak. Så söta!
 Och här i början av veckan hälsade vi på lilla småkusinen och fick se min kusins fina, ljusa hem!
Trull är helt såld och sku gärna hänga med lilla småkusinen mest hela tiden. Så gulligt att följa med hur försiktigt han rör på henne och tittar på de små kroppsdelarna. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)