tisdag 28 juni 2011

På utflykt

Fast min mormors landsställe nuförtiden har granngårdarna fulla med radhus känns det endå som "lande" då man stiger ur bilen. Det är ju här man sprungit omkring som barn. Doften i huset är en av mina favoriter,fast det kanske luktar lite källare, men källaren är ju härliga! Känner mig så hemma där, sku mer än gärna bosätta mig där i grönskan.
Så vi drog till Esbo idag, till Mattby med mamma och ungarna.
Hämtade lunchen med oss från det gyllene M:et
lekte med vatten självklart
byggde ihop ett sådär 30 år gammalt tält i perfekt skick o snyggaste designen
och mamma orkade spela fotis med fotistoken


njöt inne i det fina huset

Underbar tapet
Havstapet
badrumstapet utan dess like
kollade på lite fåglar
Orkidékärleken går i arv


57 stycken lär där växa







pionen blommade


jag lär ska få sådanahär skönheter, är nöjd!
så slocknade han just innan vi sku hem

och fick stackarn bara titta på då 4 människor smaskade glass
på bakgården här 





1 kommentar:

  1. Ahh, Jungfru Maria nyckel! De är så vackra. Även jag älskar orkidéer.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)