fredag 10 juni 2011

torsdag

Eftersom det varit en lite väl jobbig vecka för Tripp på sportlägret lät vi honom stanna hemma igår. De lekte som änglar (åtminstone på vår änglaskala) hela förmiddagen. De lekte så snällt att jag tom. somnade för en stund med Trull i nåt skede. Otroligt! De har nämnligen bara varit i luven på varandra på sistone så detta gjorde mig verkligt glad! Det är inte bara uselt att ha en bror.
Gick till parken för att ta ett dopp i poolen. Tripp tog några simtag innan läpparna blev blåa.
roligt men kallt!
Sommaren är skön!
Så gick minstingen och jag iväg mot palstan några hundra meter bort medan de två äldre fick bli i parken en liten stund på tumis för första gången. Spännande!
Som små prickar såg jag dem röra sig mot mitt håll. Helt i egna världar. :) 
Så åt vi lite mellanmål medan solen värmde. Pojkarna gick mot skogsdungen en bit bort från palstan medan Trull roade sig med ett grässtrå i säkert en halv timme medan jag rensade ogräs bredvid. Sötnosen älskar att sitta och peta i gräset.
Det var en bra dag! Just vad jag behövde! På kvällen gick jag ännu för att vattna palstan och sprang en ordentlig länk.Sprang! Hårt! Det var befriande! 
Räknade förresten ut att det blir minst 140l i dagen jag bär till mina växter att dricka. Det är en hel del det! Ska buskarna få vatten blir det ännu mer. Det kryllar förresten av grodor där på kvällarna. Mina små vänner. De har hittat ett ställe där de är välkomna. I dammen finns det alltid några stycken som skyndar att gömma sig då man går förbi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)