söndag 12 april 2015

Påskmiddagen

På långfredagen träffades vi hos min moster på släktens påskmiddag. Först hade jag tänkt skippa det hela efter så jobbiga veckor och då de brukar ha så tråkigt på dessa tillställningar då de är enda barnen än på min sida av släkten. Men bad istället att de kanske sku kunna ha ett ställe för sig själva, vilket moster fint hade ordnat i ett rum. Där kunde de leka, spela, läsa (och bråka). 
 Vi vuxnare satt vid långbordet (som igen var så fint dukat!) och åt och pratade.
 Medan de yngre bara åt förrätt vid sitt eget bord för att sedan fortsätta med annat.
 Min lilla soulmate gick omkring och "snusade" på alla blommor i huset. Tycker det är nåt av det sötaste att det är nåt han uppriktigt vill och njuter av, min lilla trädgårdsvän. Må det hålla i sig!!
 Och mina kusiner imponerade på mig genom att ha lagat det mesta av middagen själva. Dessa hade tex. min äldsta kusin lagat tillsammans med sambon. Så fina och goda! Hade aldrig smakat på macaroons tidigare heller!
 Tyvärr hade mina små sötnosar ställt till med ordentligt gräl medan jag inte hörde nåt över oljudet den yngre generationen vid vuxenbordet förde och min äldsta spenderade den mesta tiden utanför lägenheten då han blev så bitter på sitt yngre retstickssyskon. Han missade ju själva huvudrätten och hade aldrig haft en lika tråkig kväll i sitt liv. Inte så bra samvete, borde ju ha gått och letat rätt på ungen! Men väl hemma var det ok igen, och vi hann ännu med en kort filmkväll (som sig alltid bör på fredagar!) fast klockan var mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)