lördag 11 april 2015

Påskpyssel och farväl

I år hade jag flitiga barn då vi pysslade våra kvistar! Det var inte många jag gjorde! Visst hjälpte jag den yngsta, men han försökte duktigt själv, han också!

 Den äldsta hade än en gång varit borta i Super Park fram till sent på kvällen men kom sedan han också hem och hjälpte. Det var så mysigt så. Tyckte vi hade det så lugnt och bra för en gångs skull. Tänkte dammsuga bort fjädrar och videkissor. Kollade på klockan i ett annat rum och blev shockad! Klockan var över tio och vi hade inte ännu ätit middag! Tiden hade bara flugit iväg och klockan i köket hade stannat då jag tog fram fjädrar i lådan ovanför den.. Hups.
 Det var kanske lite trötta trollkarlar som påskade tillsammans med mig, men duktiga och fick nog korgarna välfyllda! själv var jag lite ledsen. Hade köpt en massa godis, satt upp lapp på dörren med bild på häxor och välkomna, men under hela dagen kom bara tre stycken. Nästa år ska jag öppna nedre dörren!
På kvällen kom ännu pappa förbi, för att ta farväl innan han åkte iväg till Afrika igen. Han kommer väl hem till sommaren.Hoppas jag. Lite spännande känns det nog att släppa iväg honom ensam på sina äventyr, men nå, man ska väl få leva hur man vill då man äntligen är pensionerad!

Då han åkt iväg, hann dessa ännu med en liten match. Farten var hård så bilden var suddig men tycker spelaren i gult är så gullig då han fick låna brorsans spelskjorta. Efter detta hittade jag en mindre i en av klädhögarna som väntade på att han vuxit till sig lite. Tycker det är så fint att de plötsligt alla börjat bli intresserade av fotboll! Så har de nåt de kan göra tillsammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)