måndag 21 september 2015

Att ta farväl till en älskad lurvboll

Hon varnade mig redan på sommaren. Den var så mycket ensam. Sken upp nåt så otroligt då vi hängde på landet några veckor, man såg ju hur den njöt av sällskapet den varit utan på sistone. Så hon tog ett osjälviskt beslut att låta den flytta till en barnfamilj -med husdjur från förr. Och nu sku ungarna ta farväl.. Snyft.

Hårdast tog min djurvän beskedet. Han har varit väldigt ledsen. Men det blev ändå mindre dramatiskt än jag tänkt mig, detta farväl av finaste Sniff.
 Vem sku nu inte älska en sådanhär liten mjukis?! Som igen blev så glad och pigg av vårt besök.
På vägen hem stannade vi vid stranden, det var ju så vackert väder! 
 Frisk vind, solsken och havslukt. Perfekt!
Vi hade det bra, fast kylan börjar göra sig lite påmind.
 Tripp tappade nerverna på hans bröder på lördagen då vi åkte för att ta farväl, så han stannade hemma. På söndag ångrade han ändå sig och mamma var snäll nog att komma efter oss igen, så vi tog ju chansen! Blev bjudna på godsaker dessutom!
 Vi lekte och gosade med Sniff som visade alla hans bästa trick.
 och så busade de lite
 Innan det var dags att för sista gången stryka med mjuka,mjuka, pälsen, känna på de varma öronen och tårka sina fuktiga ögon.. Finaste pupun, hoppas du trivs i ditt nya hem och tack för att vi fick chansen att lära känna dig! Och kram på mamma, det kan inte vara lätt att gå omkring i det tomma hemmet, utan att någon kommer och puffar på benet vid morgonmålsbordet.. Men jag tycker det var ett fint beslut! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)