lördag 19 september 2015

sommaravslutning

Trapp har lärt sig nåt nytt i skolan. Han lärde sig om villaavslutningen, sommaravslutningen, vad man nu vill kalla det. Det stod om det i läseboken. Hur man brukar ha eldar och sånt. Och han ville absolut fira sommarens slut! Han visste också att inte vi kan elda här i våra knutar, så han siktade in på farföräldrarnas hem! Det passade bra då också sambon hade nånslags sommarfest på jobbet samtidigt. Ungarna åkte alltså till esbo för att grilla på gården, och jag gick till palstan! 

Såg någon rovfågel. Just intill mig och ett par jag stod och pratade med. Där satt den, helt orädd, tills den såg nåt intressant. Inte första gången jag ser en här, men visst är de coola, vareviga gång! 

Plockade lite skörd. Det blev ett bra gurkår i år! 
 Så började jag lystra. Fyrverkerier?! Javisst! De syntes från stan!! Sådan tur jag hade!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)