söndag 22 februari 2015

En sagolik vändag

Förra veckan (det råkade ju bli på vändagen!) var det dags för oss, pojkarna och min syster, att gå på Disney on ice. En julklapp vi fått. En super sådan!

Jag var lite nervös. Vi gick ju på föreställningen också förra året, men då var där två saker (cars och toystory) som var väldigt pop hemma hos oss. I år hade de faktiskt mest prinsessämnen, och med tre pojkar visste jag inte riktigt hur de skulle gilla det hela.. Som tur blev det ju bra, blev det för romantiskt gillade de inte sååå mycket det, men nog är ju stämningen, musiken, dekorerna och då de som skrinnar så fina att det räddade allt!

Vi satte oss tillrätta, med mjukisdjur i famnen och allt och njöt..

Ariel med hennes vänner. Trull bestämnde sig då för att vara rädd för nåt i föreställningen. Förutom de fina pyroteknikeffekterna (blixtar och annat coolt) var han då rädd för de utklädda fiskarna. Så han satt i min famn länge (och senare har han inte ens velat tala om de skrämmande fiskarna..)

Gillar då deras decon. Uv decon slår liksom aldrig fel!
 Så blev jag imponerad. Ariel lyftes upp mot taket och hänge sedan där utan några säkerhetsgrejjer och gjorde tricks.

 Runt, runt, runt flängdes hon också till sist. Tänk att våga!
 Gillade Tangleds  "roliga typer"
 och hästen Maximus var ju så fin. Hade inte sett filmen innan, men nu på fredagsfilmen fixades det. Riktigt rolig ju!
 Lyktorna som "sändes iväg", svävande, var stämningsfulla!
 Så kom Skönheten och odjurt med dess snedvridna bakgrund
 och jättefina outfits
 Ett stycke odjur
 Så kom frozen med den söta Sven
 Jättefin fontän, med ljus som liksom rann så det såg ut som rinnande vatten!
 Olaf var figuren pojkarna väntat på. Äntligen var han här! Och i "riktigt" snöfall och allt! Det var så vackert då det började snöa!
 Och hennes isdans i blå dimma och snöfall gjorde mig glad.
Alla tre kom dessutom hem med en egen, överprissatt, Olaf som minne. Inte hade jag hjärta att säga nej. De blev ju så kära också!

 Alla var nog glada och nöjda efteråt! Vilken utmärkt start på sportlovet och vilken passande vändagssyssla! Tack mamma för biljetterna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)