fredag 9 oktober 2015

En god arbetare

Det var ju den stora manifestationen (ja, jag har lärt mig ett nytt ord!) här för en tid sedan. Inga bussar, utlovad storm, åska, och trafikkaos. Ledigt fick man inte ta, och det blev att fundera ett tag.
Vi redde ut det hela så att sambon blev hemma med ungarna och jag cyklade till jobbet i hopp om icke åska.
Sist och slutligen var det ju knappt någon trafik, det regnade inte ens då jag cyklade till jobbet, och det var helt uppiggande att börja dagen med lite sport.
På eftermiddagen blåste det redan mycket mer och regnet började piska mot slutet av färden, men halvvägs tog jag detta riktigt glada foto. Kolla nu min pimpade hjälm. Den har också trollsländor på baksidan. Lite mer jag än en tråkig grå en!
 Då jag kom till Vik mötte mig plötsligt denna syn! Blev helt paff! SÅ fina! Så högljudda! Tusentals gäss som tog en paus vid de dyra fågelskrämmarhögtalarna som verkligen inte talade samma språk..
På kvällen gick jag ännu till palstan. Titta så fint vallmona ännu blommade vid komposten, intill den höga klockrankeplantan.
 Klockrankan som sakteligen börjat blomma så fint!
Här såg man också fåglarna flyga förbi i stora mängder. Älskar det. Det känns så mäktigt med allt oväsen och målmedvetna plogar. 
 Drog upp lite fredagsmysingredienser.
 och började fundera på att ta in av basilikan innan det blev för kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)