lördag 21 november 2015

Allhelgona och Halloween

Blev lite till mig då det ringde ett par gånger på dörren på halloween. Hade hoppats på att det inte hade kommit hit riktigt än. Bad om ursäkt över att inte vi hade nåt att bjuda på, butikerna var ju dessutom stängda så inget kunde heller snabbt införskaffas.

Själva tog vi itu med pumpan innan följande dags kalas.

Vi fick ju en rätt stor pumpa från palstan i år. Över åtta kilogram, så stort har inte det brukat bli, fast jag försöker mitt bästa. Denna hade vi tagit till balkongen redan en månad tidigare, men som tur hade den hållt sig i skick!

Jag bad om hjälp, för jag visste de sku gilla det, fast de låtsades om annat.

 Och med min hjälp blev årets pumpa att se ut såhär:
Hade fullt upp med kalasförberedelser. Men i nåt skede, sent på kvällen bestämde jag mig, vi sku iväg till gravgården! Hade ju köpt ljus till morfar innan och allt! Så fick medlockat en av tre (den yngsta) och traskade iväg på en tur till hans grav. 

Trull tyckte det var rätt spännande först och hölls mycket nära. Men han tyckte nog det var spännande på också ett bra sätt. Han undrade mycket över morfar och om vi borde ha grävt upp honom för att de sku få träffas. Men vi nöjde oss med att (rätt så högljutt) tala med honom och lägga ett par ljus på graven, som Trull riktigt själv fick tända på och allt. 
 Vi hade själva satsat på synlighet i mörkret!
och gravgården var så vaker!

Efteråt sa han att det var "den bästa utfärden". Inte mycket det kräver för en liten en. Men visst var det stämningsfullt och fint att vara på tumis med honom på detta fina ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)