måndag 9 november 2015

Maskerader

Det började med min lilla pumpa, samma som förra året. En mycket välvald och omtyckt dräkt. Den pysslade jag ju förra året och den har till min förvåning också hållt i tvätten!
 Han fick ha lite maskerad på dagis, med reflexjakt och annat. Mycket nöjd!
 Men nog var han lite missnöjd då han insåg att storebröderna fick gå på halloweendisco till skolan på kvällen. Tripp är ju på femman nu, så det var hans klass som ordnade det hela i år. Jag kvällsjobbade alltså som ordningsvakt på skolan. Mycket roligt! De äldre hade samma kostymer som förra året och jag passade på att skämma ut mina barn som discobatman. Fick snällt ta ner batman huvan rätt så fort!


 Men nästa dag höll jag den på då vi fortsatte med halloweendisco på jobbet. Sådana här dagar är detta ett så roligt jobb, tycker det är härligt då barnen är så förväntansfulla och glada! Det är ju inte mycket som behövs! Lite musik, dräkter de själva valt och några festiga lampor. Succé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)