onsdag 4 november 2015

Vi fortsätter med höst

Medan farmor var här smet jag iväg. Gick en stund till skogs. Hittade för första gången någonsin trattisar här i Vik. Fyra stycken, men endå! 
 Körsbärsträdet som är så otroligt fint om våren är lika vacker om hösten. De andra hade redan fällt deras blad, men denna ville hålla sin vackra skrud!
 Sparrisen på palstan. Oj vad jag tycker om den!
 Trull hade namnsdag och fick en kär ny leksak.
 Han fick den finaste teckningen av dagisvännen , den kära, och studerade den väldigt, väldigt noga med lupp.
 Jag springer allt för sällan. Då jag gör det är det mörkt. Väldigt mörkt och rätt så ruskigt fortfarande..
Då ungarna åkte iväg för att fira farmors födelsedag gick jag på lopptorg till mammas skola. Har brukat fynda massor där, men i höst var det nog lite av en besvikelse. Då jag kom hem och borde ha städat, bakat och fejjat smög jag iväg till palstan. 
Blev så ledsen då jag såg att de bara hugger och hugger. Lande jag flyttade till har blivit nåt helt annat och sämre ska det tydligen bli.. 
Som TUR har jag min kära palsta! Kanten längst fram fixade jag nu till. Har hunnit vända redan en del jord och stal en massa gödsel från stallet. Hoppas på en bra sommar nästa år! 

Bladkålen är så vacker så, fortfarande!  

 Edelweissen satt igång och blomma igen

 och fick sällskap av lite gult.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)