torsdag 10 maj 2012

En solig kväll

Igår fick jag meddelande på FB att det kommit sand till palstorna. Eftersom de tenderar att ta slut i ett nafs då alla roffar åt sig så tog jag Trapp och Trull och gick iväg mot ladan. Trull fick åka i skottkärran och var mycket nöjd då vi tog flera turer efter sand då den är så dålig att man inte vågar fylla den alltför mycket med tung sand. Man fick tyvärr bara ta en kärra med sand men nog är det ju bättre än inget! inte fick jag nåt annat gjort då den unge herrn var med,men lite hann jag ändå fota medan han inspekterade leksakerna där finns. Vi såg också ponnyna på promenad och Trapp bönade och bad igen att han sku få prova rida på dem. Men det kostar så SJUKT mycket (för Tripp sku det vara över 500€/en termin!) . :( Annors sku det vara en mycket välkommen hobby. Vad är nu bättre för små vilda pojkar än att få lugna sig med dessa underbara djur. Jag sku själv också SÅ vilja rida igen efter en paus på,ööh, kanske 18 år?

Maajussille morsian?!

Dessa har jag fått av svärmor.Vet du vad de heter?

Mina yttepytte pärlhyasinter. Undrar varför både de och de flesta tulpaner blir såna pygméer.
Den första tulpanen har vågat sig i blom

O denna unge trivs,åtminstone ännu. Ivrig vattnare är han också! 
Så istället för att bara snabbt föra sand och gå hem så spenderade vi en riktigt skön kväll i solen. Tripp däremot var ensam hemma då han har feber igen. Som tur inte så hög denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)