fredag 25 maj 2012

Sådan man gjort

Det var vårfest i parken på torsdag, Kevätkarkelot. Har varit där redan många vårar och stämningen är alltid bra. Nu då tom. vädret var på vår sida var det en extra bra kväll. Den minsta hade visserligen en lite argsint dag på gång och fick han inte som han ville hörde man nog det men annors var det roligt att mingla och ha barnen på gott humör bland alla andra småttingar.

Vi gick genast i ponnykön då de kom för förra året var det SÅ nära att inte Tripp sku han hunnit med då han redan köat i den evighetslånga kön en lång stund. Inte var det länge vi hamnade köa nu men den yngsta tyckte verkligen inte vi hade tid att stå där och drälla när vi sku ha kunnat springa runt. Så jag tog selen  i bruk för första gången med honom. Han är helt hopplös för tillfället, ett litet energiskt barn som stuntar helt i om han har oss inom synhåll eller inte. Farligt, farligt.



Först i tur var en sååå nöjd liten Trapp

Han var hur modig som hellst och jättenöjd efter den korta turen

Så var det Tripps tur, han ser redan större ut på den pyttelilla ponnyn

Jag vill också ha en sådandär liten kompis, ja eller en lite större så jag också kan rida. Underbara djur!

En liten del av folkvimlet
Man kunde köpa lotter och korv,bulle, dricka, det fanns lopptorg, en ko-trollkarl, ett trollbänd och så ansiktsmålning förutom ponnyridning. Tyvärr hade jag nog inte tid att fota då jag måste springa efter de lilla token, men ni får tro mig då jag säger att det var glada miner man mötte för det mesta (och endel, rätt många gråtande barn, Tripp tom. reagerade på att det tydligen ofta är så att barn gråter då de blir nekade nåt.. ). En mycket lyckad, lite speciell kväll. Fast ett avsked togs, till Trapps absoluta favoritledare i klubben som nu inte kommer tillbaka, Stefu. Jag berättade för honom att vi tyckte han gjort ett väldigt bra jobb! 
Vi har också blåst en massa bubblor & Trapp har varit så stolt över  t-skjortsprinten som nu syns i värmen
Blommor vid vägrenen har också hamnat på bild. Ni vet, jag o blommor..
Ännu en vecka kvar, sen är det sommarlov!! Härligt! Fast det är tydligen nog bara barnen och jag en tid, sambon har nåt byggprojekt på gång på jobbet och jobbar långa turer mot de korta sextimmarsdagarna. Får försöka hitta på nåt så ungarna inte blir alltför vilda och uttråkade. Vi hoppas på fint väder! Då kan man väl inte ha tråkigt heller?!

3 kommentarer:

  1. Förlåt, men blir så glad att det inte bara är Axel som är utan förstånd:) Lite har dock kommit den sista veckan med cykeln, men annors är han hopplös. Gör precis tvärtom, springr iväg, ett ända Nej.

    Men ser ut som en lyckad kväll och ponnyridning är aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog inte att vara någon LUGN sommar för oss kan jag tro.. ;) Hur lång är förresten Axel? Har han den minsta Pukymodellen? Räcks han till marken och fattar han vad man ska göra? Vår gamla sparkcykel är tyvärr ännu alldeles för hög men det känns lite onödigt att köpa en cykel bara för en sommar då vi har följande storlek på balkongen. :/

    SvaraRadera
  3. Han har den minsta modellen. utan blöja och med tossor räcks han ner;)(vet inte hur lång 74cm??) Och jo fattar nog, far fram som en dåre, men sista tiden har han lärt sig bromsa och är försiktigare. Kan ju vara att han fallit med lite mindre kläder och fattat att man KAN få sjukt då det far för hårt. Men här om dagen cyklade han 4km...SJÄLV. Man får ju inte hjälpa, fast gick nog helt fort. Denna modell skulle nog William ännu kunna ha om man höjde sadeln, men han är så duktig så vi tog den med broms då det går så hårt:)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)