fredag 13 juli 2012

Borde man skämmas?

Började igår på kvällen fundera på min bussresa hem från Malm efter läkar-samt labbesök. Tyckte jag pratade rätt tyst i telefon i den bullriga bussen där många andra satt och pratade i telefon de med. Men tänk om någon ändå satt och hade tråkigt och lyssnade på mitt samtal som gick på svenska. Då fick den smaskiga detaljer om sådant jag inte talat om på bussen förr. Kisiprov, gravidtest, blödningar, livmoderinflammation. Perfekt samtalsämne eller vad! ;)

Läkaren hittade nog inte vad felet var men vi provar nu först med några veckor antibiotika (två olika!). Har blött mest hela tiden sedan Maj. Kanske det sku få slut på det? Eller så är det bara de usliga minipillren som fått mig ur balans. Inte visste hon nu riktigt nåt hon heller. Min sommar verkar inte bli någon simsommar precis med denna takt. Humöret inverkas också av magsmärtan som varat konstant i tre månader. Underbart! Att springa har jag fått lämna bort och nerverna är spända. Får se hur pigg jag nu ännu blir av två veckors kuren, och tydligen blir det ingen bastucider på havet heller. Kände mig ju dålig då hon frågade om det blir problem med att jag inte får dricka alkohol under tiden. Inte är jag nu nån alkis men en kall cider efter bastu med kallt dopp tycker jag nu passar rätt så bra ihop faktiskt. Nå nu får det väl bli nåt annat kallt istället. Bara jag nu sku bli frisk bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)