fredag 6 maj 2011

Blombudet

Idag åkte pojkarna och jag iväg mot esbo med deras farfar. Hela patrasket gick in på Tarjoustalo för att byta A:s för stora skor jag köpte förra veckan. Efter det gick vi åt skillda håll. Tripp och Trapp åkte iväg,vidare mot farföräldrarna lite längre bort,Trull och jag köpte lite billiga blommor och fortsatte med vagnen mot Kodin ykkönen. För några dagar sedan såg jag nämligen att de hade millionbells  blommorna rätt billigt så måste ju passa på då de ju är så fina! Lilla ungen vagnvägrade som vanligt så jag har riktigt ont i benen av att ha burit omkring på honom i manducan så länge, han väger nämligen säkert över 9 kg redan. Hemvägen innebar rätt mycket gående till första busshållplatsen,buss + bussbyte med lite mer gående. Ni sku ha sett oss! Blomvagnen. :) 5 papperskassar med blommor,några rosor i korgen under och så ännu en stor påse från kodin ykkönen.  Imorgon hoppas jag att minstingen sover dagssömn så jag sku få plantera lite.

Medan vi väntade på Ukki var här värsta filmen på gång på bakgården.
Här har stormtroopern tagit kol  på någon.

Han sitter redan rätt stadigt (en liten,liten stund,men endå!)

Min morsdagspresent åt mig själv

Nu sitter jag här med god maskrossallad jag äntligen fick gjord och ett glas rött vin. Njuter av ensamheten då minstingen nyss somnade.
Hoppas att han sover bättre då han för första gången i sitt liv åt, ja faktist gapade och åt, kvällsgröt. Hittills har jag fått i honom någon sked per gång då han bara knipit ihop munnen till allt som jag erbjudit. Nu gick risgröt med päronpuré ner! Alla är glada och hoppas han börjar äta lite annat nu också. Hittills,7 månader, är det bara min mjölk som dugit. Min lilla gullunge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)