torsdag 12 maj 2011

En solig onsdag

Dagen har vi spenderat ute i parken med de två yngsta. Grillat, lekt, druckit kaffe och pratat med andra mammor. För första gången behövde jag knappt underhålla A, han hade sina klubbvänner på plats och lekte med dem i flere timmar.
Man kunde måla med vattenfärger 
Paavo var snäll och skjutsade A närmare en timme, och hårt gick det fram!
"bensinstationen" de tankade på innan de åkte ett varv till kring parken
Vi beundrade blommorna och pratade om vad staket är till för..
vackra färger

Den lilla tog en liten lur
medan jag drack kaffe och skvallrade

På kvällen traskade jag iväg till palstan för att jobba väldigt effektivt i några timmar. Just nu känns det lite överväldigande med allt det ogjorda jobbet där ännu finns kvar att göra,riktigt hopplöst för att vara ärlig. Men jag är endå nöjd med vad jag fick gjort idag. Min kropp däremot kommer inte att vara nöjd imorgon. Om jag kände mig sjuk igår är det inget emot hur jag känner mig nu. Aj! 
Stackars A är också sjuk. Grym hosta och så piper luftvägarna igen. :( Får se om vi sover nåt inatt.Det hörs ett jämt jämmer från hans säng och vår dubbelsäng har redan ett större barn tvärs över den.

Tog en risk och planterade små babysar
Konstaterade att det är tur att jag inte skräms av småkryp
Märkte att flere blommor börjat blomma


och njöt av ännu en vacker solnedgång











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)