onsdag 18 maj 2011

Kraftlös

Det känns nästan för jobbigt att knappra på tangenterna med mina trötta fingrar.Jag borde ha fler armar, flere jag. Klona mig själv? Nej,jag sku nog klona någon annan,någon som har mer energi än jag. Men jag är nöjd med dagen.
Efter en natt med alldeles för få timmar av sammanhängande sömn har jag:
-Stigit upp innan väckarklockan med Trapp.Morgonmålet, klädruljansen, tjatandet.
-Fört Tripp till skolan, handlat och åkt hem igen efter att ha väntat en för lång stund i kylan då de kallt skippade en busstur. .
-Byggt tågbana, lekt med tågbanan, ätit, ammat och smitit iväg.
-Jobbat effektivt på palstan. (Fast jag börjar nog bli desperat här!) Kändes fånigt då någon vände jorden på sin med maskin (som hade ett horribelt ljud,tur att jag hade min mp3spelare med!) då jag slet med spaden i högsta hugg.
-Varit en sväng hemma vid "skiftbyte".
-Dammsugit badrummet jag dammsög igår. Sambon hade vänligen hällt ut en massa skog från kläderna de hade med sig på sin utfärden.
-Konstaterat att Trapp,stackarn, är allergisk för sojamjölk. Ordentligt. Konstigt då det funkat bra hittills.Nu hamnade vi ge atarax efter kakaon sambon gav honom då det uppstod blåsor runt munnen, på hakan och halsen.
-Fört tomflaskor för att kunna köpa mellanmål. Har haft lite många räkningar att betala denna månad. :/
-Väntat förgäves på en busstur igen. Har kuskerna tagit ledigt idag pga. av veckoslutets och gårdagens VM guldsfirande? Nu huttrade jag endå i sällskap av de två yngsta,inte ensam.
-Hämtat den äldsta från skolan.
-Gått till palstan med hela patrasket.Vände jord med Trull på ryggen i manducan. Han var inte alls imponerad.
Väntade på mull som sku komma men vi inte hann se då Trapp stackarn reagerade också på pastejen med ägg i och alltså fick lös mage och ja, kakkade i byxorna. Nå, cykeln i vagnen, minstingen i manducan och Trapp i vagnen och så hemåt.
Här var allt ännu frid och fröjd.Ni ser pastejen i munnen..

Tripp hoppade lite längd på vägen hem.Här ser ni honom flyta fram.

-Badat de äldre.
Man ryms helt bra i badet som 7 åring också


Min minsta skatt fick nöja sig med att titta på bröderna plaska

-Borstat tänder,läst saga, nattat. Gett mera atarax till min stackars lilla.
-Sagt hej och överräckt litet barn till sambon som kom hem från jobbet.
-Sprungit till palstan där jag märkte att mullen hade kommit och således tog den tillåtna ena skottkärran med mull.(Det räcker ju absolut ingen vart,nåt år fick man 3 st..) Vände lite jord och fortsatte springa. 5,4 km blev det väl. Knät bråkar. Igen. Eller fortfarade.
-Hängt två maskiner byk och nattat bäbis och ätit lite mat.

Nu stupar jag i säng. God natt!!

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktig!! Inte undra på att du är kraftlös på kvällen efter en sån dag!

    SvaraRadera
  2. Herregud. Jag ska stänga munnen nu. Hur kan man hinna med så mycket på en dag?!

    -Eva

    SvaraRadera
  3. Heheh! Som tur ser ju inte alla dagar ut såhär! Idag har jag hunnit prissätta lite loppisgrejjor också! (Ska sälja allt baby och "vänta baby"stuff bort i slutet av månaden. Med stor sorg i hjärtat.)
    Du har dessutom inte så mycket att säga du om att hinna och orka! ;)

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)