söndag 29 september 2013

Så då fixade jag en koja då..

Tältet jag hade på palstan på sommaren höll inte många veckor. Solen gjorde så tyget föll i bitar "av sig själv". Inte så snyggt och inte så roligt med ett trasigt tält. Men så hittade jag lite sådanadär träpallar man förflyttar vissa astbilslass på. Och jag fixade fort en liten koja till barnen. Ful, ja. Men de båda yngre var mycket nöjda med det! Det är ju väggar och tak, vind och regnskydd. Ett eget krypin. På våren ska vi måla den också, det väntar Trapp på!

Fick sätta fart på förra söndagen då himlen såg ut såhär..
 Men lite regn hindrade inte mig. kolla nu, visst har jag talang för dethär?!  Ett slumhus sade sambon uppmuntrande. Kanske något djur kan söka skydd där också.
 som tur är det rätt välgömt där bakom solrosorna.
Och så går vi vidare mot saker jag är bättre på. Blommor vid komposten.
 och rosor som lyser i solen som vågade sig fram mellan de hårda regnskurarna.
 och så är jag bra på att njuta av de små sakerna. Som att man ser stjärnor här från våra åkrar. Satt en stund i mörkret och bara tittade uppåt. Borde lära mig namnen på dem jag glömt bort från scouttiderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)