söndag 3 november 2013

Is

Det var ju redan många veckor sedan, men har man bilder så ska de användas. Så ja, flunssig tog jag mig till palstan här en söndag för att plantera tulpanlökarna. Blev överraskad. Det var frost och is på dammen. Som tur gick det att gräva ner lökarna. Och hade inte behövt vara orolig för vattnandet och groendet, efter det har det ju varit varmt och regnigt. Månne det inte kommer upp lite blommor på våren, sku man tro.

Fast det kom lite snö kvällen innan hade inte rosen tagit åt sig än. Det är nog en av favoriterna, den trogna, vackra morsdagsrosen jag tröstade mig själv med här ett år..
 Det såg spännande ut under isen.
 Fångade under det kalla..

 Frost i gräset.
 och tidig kväll för att gå och möta de mina som kom hem från farmor och farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)