onsdag 13 november 2013

Tioårsdagen

Ja sidu, på två veckor har man ju inte ens haft ork att sätta ner sig och ladda över bilderna till datorn..så här kommer då dagen då min älskade förstfödde fyllde tio år. 

Pysslade ihop ett kort. Ja,ja "klamppin" är åt skogen kan en sann scoottare säkert observera, men annors tyckte jag det blev rätt lyckat. Han var nöjd, det är ju alltid det viktigaste!

Han fick lite tråkigt paket på morgonen. En snygg ny mössa dock, mycket behövligt. Och en stor sedel som sku användas någon dag senare till en ny scootti. Vi sjöng och det var mumsigt morgonmål innan det var dags att rusa iväg för dagen..

Sov en stund hemma, ynklig och sjuk. Hade barnen på dagis, föreståndarens (och samtidigt min chefs) order. Hämtade barnen. Blev i parken utanför dagisgården och flåsade och darrade och lät dem hoppa av lite energi innan det var dags att ta bussen hem. Vi använder reflexvästar. Tycker den dessutom passar honom så bra.
Hopp-klätter-hopp-klätter-hopp. Tills jag trodde jag sku falla ihop.
Sambon hade varit duktig pappa medan jag vilade och pysslade ihop megamängder sushi (och tom. själv var och köpte ingredienserna!) som är maten Tripp önskade till födismiddag.
Mamma kom också på snabbt besök på kvällen efter jobbet. Känns ju alltid lite festligare med besök på riktiga dagen! Hon hade med sig årets bästa present! Ett kort där det står att han får flyga till Paris (hans morfars födelsestad) på jullovet med morföräldrarna! Ganska så stort och spännande! Han är ju den enda av dem som flugit förut, men han var ju ett och ett halvt, så han minns inget. Då var vår resa till mina farföräldrar riktigt HEMSK, han avskydde det, hoppas verkligen det går tuuusen gånger bättre nu! <3 Och detta kan han ju nästan minnas hela livet dessutom då han är såpass stor redan..
Jag fick också blommor av min snälla mamma! Från K-butiken ursäktade hon sig. Men de har hållit i flera veckor och har tom. gjort mera blad på stjälkarna! Reilu kauppa kan nog!
Ja hon hade med sig gott också, och han fick blåsa ett ljus då tio kanske hade varit lite många på donitsen..


Och så hade han så svårt att somna på kvällen att han för första gången på många år ännu var vaken den tiden han föddes, alltså 22.38.  Min fina, fina förstfödde. <3 Grattis än en gång!

2 kommentarer:

  1. Så stort: tio år! Grattis! Och vilket spännande jullov det kommer att bli!!!

    SvaraRadera
  2. Nå tio är nog helt konstigt stort, mitt barn?! En ungdom nästan, hänger ute med vänner jag bara vet namnet på om kvällarna och har ett "eget liv" redan. Huu..
    Och ja, verkligen!! Var det nu tre nätter och fyra dagar de ska spendera i stan, hoppas de hittar på alltmöjligt roligt att minnas för livet! :) Han är ju desstuom alldeles ovan att sova borta (annat än med farföräldrarna hos dem och på deras båt, så det kan vara rätt spännande hela grejen liksom). Men ja bättre gåva kan man nog inte få! <3 Hans lillebror är ju så sjukt avis, han har inte ens pass och har bara en gång varit på kryssning då han var fyra månader gammal. Tripps passfoto kan jag visa en annan gång, han är ju en liten toddler på det, så hoppas de släpper honom ur landet. :D.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)