måndag 4 november 2013

Mitt absoluta favorittejp

Det är reflectejpet från apteket. Vet inte hur länge just denna sort hålls på kläder men det är relativt billigt, superpraktiskt och rätt roligt!
Brukar klippa ut olika figurer och klistra fast på kläder och saker, tex. runt scoottins handtag. På fredag kom jag på nåt nytt..

Lappade två små hål på Trapps reimatec byxor. De som fick hål första dagen de var i bruk efter att Tripp vuxit ur dem.. Ritade på med tygpennor (får se om det hålls i regn, återkommer då det provats..)
 Och matchade Tripps rock, mitt bak på ryggen (där de möjligtvis hålls nästan rena..) med bitar som blivit över.
 I bara farten (nå nej, det var bruten nål och spända nerver då en viss liten, mycket ung man, sku vara med och se att allt gick rätt till..) var jag riktigt husmoderlig och lappade typ nästsista paret byxor Tripp äger. Lagade lite tjockare fleecetyg under stjärnvelouren för att mjuka hans fall med scoottin, och för att värma lite då han ju inte än har tagit utebyxorna i bruk, inte ens då det hällregnar..

1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Och det där med att lappa byxor känner jag igen. Lappade också just två par C:s byxor då han bara hade ett par hela kvar. Och han använder ändå för det mesta utebyxor men så fort jag gett lov att vara utan får han sönder knäna. Suck.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)