onsdag 13 maj 2015

Nya tag

Igen. Kan man väl säga. Det blir så lätt svårt att sätta igång, då det hopas så mycket man borde få med.

Nu har jag dessutom suttit hemma i två veckor, sedan vappen, med ryggen i kramp. Ätit massor med starka mediciner och endå inte ens kunnat sitta annat än korta stunder. Hohhoh. Bortkastad tid!

Men jag fick en ny telefon i slutet på april! Det är viktig information. Byebye Nokias "simpukka" och hello nutid, med nät och ok kamera. Nu är jag liksom på samma nivå som ungarna, yess! En begagnad Iphone 4 som vi fick för en struntsumma då glaset baktill har sprickor (som ingen märker då jag har ett bra skal åt den!).

Så nu har jag kamerabilder, en hel hög.

Hälsade på palstan den 20.4. (Som råkar vara min lillasysters födelsedag. Hon fyllde 30 i år, lilla I!)
 Han hittade av favoriten, GRÄSLÖK! Helt lycklig mumsade han i sig typ hela busken så munnen stank lök länge efteråt. Får väl försäka vänja mig vid den doften snart igen. Heh.
 Samma lilla typ fick komma på jobb en eftermiddag. inne var det lite för spännande med alla de andra som "stirrade", men från gården hade han inte velat gå.
 Vi har varit i bokbussen. Är fortsatt tacksam över dess existens! Helt super ju!
 Man kan tom. fota akvariet med telfonen. Här är nu min stackars ensamma "fjärilsabborre" (som tur flyter en hona nu omkring i en påse och väntar på att få träffa den snygga hanen på bilden!).
 Det har regnat en hel del. Skatten värkar finnas ungefär vid min kolonitott.
 Jag var orolig över att jag inte kommer att hinna fota körsbärsträden då inte jag kunde gå. Men så släpade jag mig iväg på en kort promenad till parkeringsplatsen och bara suckade över skönheten!
 Förra veckan hjälpte mamma oss massor. Hon var tex. den första (förutom då sambon och jag) som hämtade hem pojkarna då jag låg på sjukhus förra måndagen och det plötsligt blev hämtproblem då ingen kunde tura för sambon. Det hade varit en stolt liten unge på dagis som fick åka hem med sin Mommo.
På torsdagen körde hon oss till Itis för att hämta Trapps nya glasögon. Nästan lika som de förra. Samma märke, men litelite större lins och så andra färger på bågarna. Han var nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)