tisdag 30 juni 2015

En midsommar i stan

Nå, våra midsomrar firas nog alltid i stan, så inget nytt där inte. Vi är inga ivriga firare av riktigt nåt, tråkigt nog.

I år hade jag massor att göra då sambon för en gångs skull var ledig. Så jag gick för att jobba lite på palstan medan han gick ut med pojkarna. De hade fixat ihop en liten scootti till Trull också, så han kunde vara med i gänget.

 Mina coola pojkar!

 Tripp visade lite hur man ska göra.

 Men tror det är bäst de gör lite lugnare trick ännu, de yngre.

 "Pojken och anden"
 Och så förflyttade de sig till parken. Hoppeligen var där inte så många andra.. Heh. Har nämnligen mången gång hört föräldrar förbjuda deras barn från att klättra upp på borden. Här tror jag mer det var tvärtom.


Så började grillen bli varm på palstan och de fick komma och äta.
 Blev inga mysiga, soliga, blommiga bilder. Men jag hade hittat en sådanhär fin blomkrans på marken, och det fick duga i år.
 Och innan jag gick hem lade sig dimman tät över ängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)