torsdag 4 juni 2015

Glädjeskutt

På tisdag sku jag gå på arbetsintervju. På morgonen ringde plötsligt telefonen, med ett viktigt nummer. Tänkte lite ledset att äh, nu inhiberas det, någon behörig har fått platsen. Men nej. Det var ju goda nuheter.  En av de nya som sku komma till huset där jag jobbat, hade fått ett annat jobb, ville jag fortsätta med min gamla grupp?! OM jag ville?! Jag skuttade ju omkring så barnen undrade om jag fått fnatt. Så istället för intervju åkte jag iväg för att hälsa på och skriva ett nytt kontrakt från till nästa termin. Härligt!! NU kan jag njuta av sommaren! 

I höst får jag sedan fortsätta med mina projekt. Förra året målade jag ett rum, i vår blev det bara att restaurera ett dockhus jag fick, i dåligt skick. En liten stund här och en lite stund där. Just och just blev det klart tills jag slutade. Möbler och dockor finns det ju inte, men mumina flyttade glatt in!

 Så får jag också fortsätta att pyssla om det lilla örtlandet jag anlagt genom att dela med mig från palstan. Får se hur länge namnskyltarna håller,men tycker de gav en fin sluttouch, och så ser både barn och vuxna vad det ätbara är där. Mint, oregano,citronmeliss, gräslök och timjam växer där nu. Som tur är det ju sådana som borde klara sig lite längre ensamma också, men får hoppas på en skur nu och då endå på sommaren så de nu inte helt dör bort.
 Såhär fina avskedsgåvor fick jag, så omtänksamt och personligt! Blev superglad för spade,handskar och frön, det är ju jag det! Jordgubbsplantan hänger på balkongen, hoppas den trivs där, för den har redan många små jordgubbsbörjan! Den lilla flaskan jag sku dricka i fred, den tänker jag korka någon kväll (eller solig dag) då jag är ensam, och tänka på hur lyckligt lottad jag är som fick fortsätta i samma hus, med samma härliga människor, och de nya jag kommer att få träffa i höst!

Ibland stämmer det ju tydligen att; allt ordnar sig till slut! <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)