fredag 12 juni 2015

Ett snabbt Gardeniabesök

Den 24 Maj var Trapp bjuden på kalas. Förde iväg honom till Åggelby med Trull i sällskap. Vi fortsätter med våra hemlagade kort, för det är sådana jag själv sku vilja spara om barnen fick sådana av deras vänner. Det här är Five nights at Freddy´s inspirerade. Vårens hit.
 Då vi hittat fram skyndade vi oss tillbaka till bussen och åkte iväg mot Gardenia där vi träffade min mamma och mormor som hastigast, då de hade varit på utfärd i trakterna. Trull fick rida ett snabbt varv på "Prinssi". Först tänkte han inte våga, men så såg man ju hur han slappnade av och njöt. Oj om man sku ha råd med ridlektioner! Eller möjlighet att få gosa med någons ponnyn/hästar. de är så underbara!
 Kollade fort igenom plantbutikens utbud.
 Så måste mor och mormor åka hemåt medan vi med Trull skyndade oss vidare. Vi hade hamnat vänta på bussen rätt länge och klockan tickade mot festens slut..
Gick in i Gardenia och kollade lite på karpdammen. Sköldpaddorna var riktigt på bästa platsen.
 Och Trull följde fascinerat med de två fina.
 och jag saknar alltid våra guldfiskar då jag tittar på dessa fina bjässar. En dag..en vacker dag.. Karpdamm, min dröm!
 orsaken till varför vi skyndade oss hit var att Jeton och Kadi var där igen. De är bara så ljuvliga!

 Fast nu hade de så hett att de fick vila istället för att jag sku ha fått ha dem på axeln. Höh.
 Tittade lite omkring oss. Det finns så mycket fint här!


 Ännu sku vi hälsa på fiskarna i den mindre dammen!
 Och leta lite skatter, innan vi kunde rusa iväg mot bussen igen.
 Då vi hämtat en festglad Trapp från kalaset stannade vi på en skolgård i närheten. Där började det plötsligt springa omkring en sådanhär liten yr typ. Den sprang omkring på marken, klättrade upp i trädet, klättrade ner, sprang till nästa och så opp och ner igen. En vilding. Hih. En snygg vilding.

 Fåglar. Älskar fåglar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)