fredag 8 juli 2011

Beslutsångest

Grymma problem med att besluta mig för vilka kläder jag ska ha på mig imorgon på släktfesten, på landet, bland folk jag inte känner. Amningsvänliga, svett och smutsvänliga och helst lite snygga också.  Blaah.
Är faktist lite nervös. Nervös också för minstingens del. Han som bara varit med mig sedan tisdag. I lugnet, i tystnaden. Så kommer det som ett brak. Hans älskade, älskade syskon och pappa. Han har saknat dem sååå tror jag! Han verkar redan lite desperat längta efter också annat socialt umgänge än bara jag. Skrattar gurglande och strålar upp ifall någon förbipasserande ens tittar åt hans håll. Min lilla charmör. Men han är rädd för farfarn. Börjar storgråta varje gång de träffas. Sa jag att vi är på väg till farfarns mamma?! Sa jag att de flesta jag träffat från hans sida är rätt lika honom till sättet?! Nå vi får hoppas på det bästa bara. Att han tar det med sitt lugna jag. Min lilla solstråle. Oj vad han kommer att bli lycklig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)