måndag 18 juli 2011

I blåbärsskogen

Medan vi gick omkring och plockade blåbär i skogen kom jag ihåg att påminna ungarna om att de skulle vara lite försiktiga så att det inte kommer fläckar på kläderna. Gissa vem som lyckades få den mest blå-lila rumpan?! Jep, jag! Det hade tydligen blivit ett blådär mellan min häl och mitt lår då jag satt på huk och så hade det brett ut sig vackert där bak. Ungarna? Jo, tackar som frågar, de var fläckfria. :)

Är hos ungarnas farföräldrar medan pappan i huset åkte för att klättra till Puumala. Gissa hur härligt det var att se lite "nya" vyer då jag var ute och sprang?! Det är alldeles för länge sedan jag varierat min springrutt från de vanligaste i hemknutarna.  Är lite smygstolt över mig själv då jag orkade bege mig ut på en tur ännu efter att de två yngsta somnat inför natten där kring halv elva. Halv elva! Vad har de gjort med min Trapps inbygda sovrytm? Håller krampaktigt uppe tummarna för att han sover gott och sover länge på morgonen.

Gissa förresten vem som var lyckligast i landet idag? Min lilla gulleplutt som fick "tillbaka" sina syskon! Lyckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)