onsdag 13 juli 2011

Lantliv

Åkte till mina föräldrars landsställe  i  Ingå på söndagen och stannade där några dagar. Måste tyvärr komma hem redan igår för att se till att alla mina blommor är vid liv, de torkar så hemskt fort på vår balkong, på palstan skötte väl regnet om jobbet.
Oj vad skönt det är med stor gård med en massa roligt för barnen. Simbassängen bodde Tripp i. Han hade gärna sovit på sin surfbräda också på natten men vi föräldrar var lite trista.. Trull var lycklig då hela patrasket var samlat och Trapp fick äntligen åka på "Frank", gräsklipparen, nåt han väntat på sedan förra sommaren. God mat får man alltid hos mina föräldrar, skönt att inte behöva fundera på matlagning på några dagar!
Det känns fint då man tänker på lantlivet, att det är dessa sköna stunder som barnen minns som äldre. Doften av hav och skog, smultron och grillrök. Stora ytor att rusa omkring på och vatten man plaskar i då man vaknar och innan man somnar. Båtar som susar över havet. Fåglar som sjunger på taket. Sommar, kort och gott. Sådant man själv minns. Kändes fint att de nu satt och gungade i samma gårdsgunga som jag gungat i hos mina morföräldrar som barn. Den fick flytta till mina föräldrars landsställe för några år sedan och är nu i flitigt bruk igen.

Det var liv i bassängen, också minstingen fick simma med tata Ipi. en liten färgskillnad på dem. ;)
Tripp övade sig på surfing. Riktigt duktig blev han. Fast det var roligt att hoppa i! 

Lyckan är att köra gräsklippare! Fast lite spännande var det nog.
lilla gubben somnade då vi kom till utfärdsön. Han är rätt anpassningsbar.
så fick han åka draktur på havet

leka med vatten i skuggan är lyckan för en liten knodd

och det var liv på ön
Vissa slank ut för att äta efterrätten på kvällen

Tripp och Trull hade underbara gosstunder i gässtugans stora säng. Han är fin med småttingar, min stora pojke.

Trapp avskydde myggorna på vår skogspromenad och trodde han var i skydd på axlarna
min smutsiga pojke åt smultron så mycket han hann, vilken lyx!
och så var det dags för att åka iväg.
stannade hos svärrisarna på vägen. Trapp och Trull åt ärter och Trapp är nog tyvärr mycket allergisk för dem. :( 
Vi kom hem med bara två barn. Tripp fick blim kvar hos farföräldrarna för att fortsätta sitt lantliv, de bor ju endå i Esbo. ;)  Han har länge velat bli där ensam och nu hade Trapp såpass hemlängtan att han villigt åkte hem utan storebror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)