söndag 23 september 2012

Ska vi gå ut nu?!

Det frågade Trapp genast då han vaknat på morgonen. Sambon hade lovat honom det kvällen innan. Men nu    var sambon såpass trött efter kompisens avskedsfest inatt att de gick ut först på eftermiddagen. I ösregnet. I tamburen var de två små ännu helt lyckliga. Då jag kom fram till parken en halv timme senare var det inte lika glada miner längre.
Jag vill heeem, jag vill iiinn! Jag har helt isiga händer! 

Den lilla blev ännu ute en stund. Han hade dubbla tröjor och regnvantar.
 Men nog var de våta då de kom in. Från topp till tå hade vattnet kommit igenom kläder och stövlar. Men de ville ju ut. Och visst var de nöjda innan det blev för kallt. Frågade sambon vad de riktigt pysslat med medan jag var till butiken för att lyckas bli så våta. Nå, de kröp i megapölarna och stod under parkhusets stupränna. Jahas. Jag förstår att regnkläderna kanske inte riktigt höll..

Bevismaterial från sambons telefon:
Sjön på vägen till parken är imponerande! 

token under stuprännan i en "liten" pöl..
Senare då de två yngre badade sig varma läste Tripp sin "veckans bok" för mig. Den var längre än de tidigare varit men han läser bättre och bättre hela tiden! Idag flöt det redan riktigt fint! Känns konstigt men fint att han kan läsa böcker för mig nu redan. Idag fick jag höra om Nicke Nyfiken.

2 kommentarer:

  1. Nämen tänk så stora pojkar du har - och att Tripp läser böcker för dig! Sött!

    SvaraRadera
  2. Ja, lite för stora ibland. Fast det betyder väl inte att man själv blir äldre, eller? Ja det är gulligt! De ska läsa en bok i veckan högt. Motigt att börja men nu går det redan bra då han väl börjat. Men att hitta den lugna stunden med de två yngre vildingarna..inte det lättaste.

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)