torsdag 3 oktober 2013

Kalas

Försökte spara krafter denna gång. Småplockade från de värsta högarna flera dagar innan men lämnade röjning och dammsugning till samma dag festen gick av stapeln. Onödigt hade det ju varit att göra det innan. det går ju inte många minuter innan det ser lika ut igen nämnligen.. Men det största valet var nog att lämna bort tårtan. Som tur vet han ju inte ännu om den stressande traditionen..


 Medan jag fort städade på förmiddagen var de andra ute. Visste att det är lättast så, och bra att få utlopp för lite energi också. Dessutom hade sambon kvällstur denna vecka, då gäller det att tanka lite då de inte ses på kvällarna. De lekte i parken. I"dinoskogen".

 Så kom folk. Mycket folk. Närmaste släkten är inte så liten.. Födisbarnet öppnade paket medan jag försökte få allt klart i köket. Då dagssömnen uteblev var det en lite trött typ som öppnade paketen tydligen. Dessa tyckte jag var en rätt bra idé, han älskar ju lampor!
 Han fick en massa annat fint också! Själv var jag väldigt glad över den tjocka sagoboken med nya sagor att läsa om kvällarna!
 Medan hans absoluta favorit var detta. Ett batteridrivet tåg!
 Den sjukaste presenten var av systra min, nåt hon hämtat med sig från Kina. En dansande robot som högt spelar Gangnam style och har laser och lampor. Skräckblandad förtjusning ser ni här.

De blev bjudna på mat. Fick tydligen tummen upp.hade för första gången i mitt liv bakat smörbollor som kom ur ugnen då gästerna kom. De blev riktigt goda och var poulära!
 Och istället för tårta hade vi två ostkakor. Gästernas favorit och alltid med på våra fester. Denna gång gjorde jag en utan gelatin, med vegetariskt förtjockningsmedel, såpojkarnas faster fick smaka hon också. Den blev riktigt god, men inte blir det ju lika stelt inte..
Och så sjöng vi, han hårdast av alla, Happy Birthday. Och fick för en gångs skull blåsa heeelt själv!
 Så hittade vi ett paket som blivit bortglömt, en "piltavla" med kardborrebollar, mycket omtyckt!

 Ett lyckat kalas, men det brukar de ju vara! Så sjukt, att fira min baby, TRE år!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)