lördag 5 oktober 2013

Tre (underbara) år!

Natten till den 30 September är han född, min finaste lilla skatt! Han som kom med fart då han bestämde att det var dags, så jag också fick en naturlig förlossning i mitt bagage.
 Den lilla som genast var vår, som gjorde familjen ännu helare, fast han inte var inplanerad. Som jag var och varannan dag tackar för att han finns till, att han kom just till oss! Som jag älskar mer än med hela hjärtat, och storebröderna likaså. Tänk att vi fick just honom, den perfektaste lilla typen, med stora blå!
Jag hann just ge en snabb kram på morgonen, innan det var dags att springa till bussen och åka på min första jobbdag. Han fick istället fira med hans dagisvänner. Med krona på huvudet, tre blommor i vasen och sång, på svenska och finska. Förutom det lilla kortet då, och kex vid maten till alla vännerna. Min lilla, tänk att han har ett "eget" liv nu, fast det känns så otrevligt i mammahjärtat.
På kvällen firade vi hemma. Sambon var på jobb, tyvärr, men vi filmade våra sånguppträdanden, och tog bilder!

Nåt stort hade jag redan haft gömt i skåpet en längre tid, i väntan på passligt tillfälle. Spännande, vad kan det vara inlindat i täcket!?
 Ett eget lasersvärd!
 Så öppnades det mer, från de fina flygplanspappren.
 Små fordon, traktorer, lastbil,ångvält, allt en liten unge älskar och som bra ryms i billådan. Kortet blev lite snabbt ihoppysslat denna gång. Kan ju inte vaka om nätterna längre.. Och i butiken tyckte jag inte om riktigt nåt, inte åtminstone så mycket att jag var färdigt att betala de summor det begärdes för de bästa.. Så han fick istället klistermärken på sådant han gillar.
 Och så sjöng vi, på alla språk och många sånger. Det bästa med födelsedagar ju, efter ljusblåsning! Det  fick han självklart också göra! Se nu på den lilla lyckliga! <3
 Så fortsatte han att leka med tågbanan, och tåget han fick dagen innan. Banan har gått igenom vårt hus hela veckan, har inte hjärta att ta itu den då han är så nöjd med den!

Grattis än en gång min finaste skatt!

4 kommentarer:

  1. Tycker det bästa med barn i den här åldern är att man kan ge vad som helst och ögonen tindrar ändå. Allt Axel fick så ropa han glatt till och berätta åt alla. tom strumpor var världens bästa present <3 gullungar är vad de är- och jag känner som du att vi blev kompletta med tre gossar också. Så fina de är. grattis ännu en gång Trull

    SvaraRadera
  2. Så är det ju!! Förutom på släktkalaset, då tindrade de lite mindre då han blev lite smårädd för första paketet, roboten. Efter det öppnade han de andra mycket varligt, kikade in och förklarade för sig själv att det är "ingen fara" .. <3 Sötis!
    Trull tackar. Vi har sjungit Happy birthday här hela veckan. ;)

    SvaraRadera
  3. angry birdsday toooooo youuuuu ;)

    SvaraRadera
  4. :) Hih.
    Här är det nog med de riktiga orden, VÄLDIGT tydligt och högt. Tror minsann det är hans favoritsång! <3

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)