måndag 28 oktober 2013

Vad som händer då det är för många barn på dagis

Nå ögonen räcker inte till! Nu har min lilla skatt både fallit ner i wc-byttan och idag lite värre. Det kom nämnligen plötsligt en lite orolig egenvårdare med mitt bleka barn i famnen, med en kylpåse på hans panna. Vet inte hur det gått obemärkt förbi att pojkarna höll på att klättra upp på det häga fönsterbrädet från soffan.. men det hade det då. Tills min skatt fallit ner. Och fått en grym bula i pannan.
Blev nog lite orolig först. Den stack ut ordentligt under kylpåsen, och han såg riktigt ynklig ut. Riktigt så det lite tårade i mina känsliga ögon igen.. (what´s up with that nu liksom?!) Men inte tog det så länge innan han hellre ville utforska lillasidan än sitta med påse på pannan. Så jag kom fram till att jag får fortsätta mitt kvällsskift istället för att åka till doktorn med honom (sambon kan ju inte heller lämna sitt jobb sådär bara, då det är en i gången som jobbar där.Åker han bort stängs hela klättringshallen..inte så bra för businessen liksom!)
Han har nog klagat över pannan hela kvällen, men annors varit som vanligt. Försökte fånga bulan på bild, men det är ju helt hopplöst med rörligt barn och mörk lägenhet. Stor är den! Men istället för att sticka ut så långt så har den nu brett ut sig istället. heh. Min lilla tuffis. Hoppas det försvinner innan dagisfotograferingen på fredag. Klippte ju håret och allt så han ska vara fin!

Och jo. Detta skyller jag på de för stora grupperna med för lite personal! Ska det bli hur mycket värre innan folk reagerar?

2 kommentarer:

  1. Typiskt så brukar alltid oturen vara framme när de är nå fotografering på gång. Har varit med om de några gånger inte så jätte skoj.

    SvaraRadera
  2. Nå på riktigt så gör det ju inget, det blir ju liksom ett minne från hur livet var just då. :) Avskyr då vissa fotografer "fixar" bilderna så de tar bort blåmärken och sånt, det är ju så barnet ser ut just den dagen. Men ja, lite otur ju. Mest är jag riktigt sur på beslutsfattarna för tillfället, hur de låter situationen bli värre och värre och inte tänker långsiktigt. *morr*

    SvaraRadera

Blir så glad för varje kommentar! :)