fredag 18 oktober 2013

Tant rundkind..

Vaknade med GRYM huvudvärk imorse. Tur att jag redan igår var och fixade sjukledigt (hohhoh, ska inte gå in på vad jag tycker om detta med att man måste släpa sig till hälsostationen direkt på första morgonen då man märker att man själv eller barnet mår uselt..) för idag hade jag nog antagligen börjat gråta (eller spy) av smärta på vägen. Men ja, det har varit en hemsk dag. Så hemsk att jag glömde min älskade Lukas namnsdag. Jag som senast igår kväll talade om den med hans farmor. Nu känner jag mig som värsta skurken då de åkte iväg till farföräldrarna och jag inte fick krama om honom (eller ja det gjorde jag ju visst, många gånger men inte för att säga grattis) på namnsdagen. Nå, tror vi tar och firar det med nåt gott på måndag istället. Har morgontur nästa vecka (oh my God, hur ska jag, sömntutan kunna infinna mig på jobb halv åtta?!) så kvällarna kommer åtminstone att kännas längre.
Men ja, då de åkt iväg satt jag mig på vår masserande stol (eller ni vet, en sådandär grej man lägger på stolen) som fick massera ryggen medan jag masserade kinderna med en annan maskin. Ropar inte ännu hej (ja vi har möjligtvis smaskat i oss en liten hög piller också) men kan åtminstone hålla ögonen nästan uppe nu. Till det negativa hör att kinderna/käkarna visst var lite spända de, för nu svall ansiktet upp så jag ser ut som om jag hade påssjukan. Ingen trevlig syn, om inte man gillar att hånskratta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)