lördag 29 augusti 2015

Höstkänsla på åkrarna

Vi tog cyklarna och cyklade iväg för att hälsa på korna här nära. Märkte att en hel del flyttfåglar som vanligt samlas här. Slutar aldrig fascineras och älska ljudet av de lyftande eller landande plogarna. Kacklet, hösslet, hur bra det fungerar.
 Han satt där och latade sig bakom mig.
 Och han cyklar duktigt omkring och gillar friheten med att cykla. (o kolla nu hur vackert vi har det en kilometer ifrån dörren!)
 Univeritetskor med tittlucka på sidan. Orkar alltid lyfta fram för barnen hur jag sku vilja flytta in där i huset vars växthus man ser. Vilken idyll! (Fast rätt så luktande idyll ibland, men antar man vänjer sig vid det rätt fort?!)
 Trodde de gjort nåt med mina favoriter, de gråbruna, tills jag hittade dem på en äng längre bort. Tycker om dem mest av någon orsak.
 Åkrarna sen. Älskar höstfärgen!
Älskar nog vårt område! Mitt Helsingfors är inte höghus och liv, det är kor, åkrar, blommor och skog. Tur att man kan välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)