lördag 8 augusti 2015

Tack för i år

Så kom hemfärdsdagen. Uj. Det betydde också att sommarlovet började lida mot sitt slut.. Förutom då att jag nuförtiden verkligen trivs såhär. Lugnt och naturnära. Som tur barnen också. Vi hade det igen så skönt här, trots att vädret nu var som det var. Bättre regn på landet än hemma i stan åtminstone. Vi läste mycket om kvällarna, gjorde fina utflykter och plockade en massa bär. Hade det bra med mina kära! Tänk om man alltid hade det så bra med dem, nu hade vi kommit in i en riktigt skön mode. Visst bråkade de, men sååå mycket mindre än under skolåret,och svordomar kom det så få av undr vårt landeliv att jag inte ens tänker räkna med dem! Såhär sku jag alltid kunna ha det, bara njuta av att vi är ett gäng!

Medan jag plockade ihop hann de ännu spela av de roliga spelen vi har på lande.

 Jag tog farväl av de nykläckta svalungarna.
Trapp tog sig ett sista dopp i poolen och så packade vi in saker, barn och sniglar i bilen och åkte hemåt mot civilitationen med pappa.

Tack snälla,snälla ni för att ni än en gång lät oss njuta av sommaren på landet! Nog är det just precis det som behövs för barn (och vauxna). Att få njuta av sommaren i det gröna! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)