söndag 30 augusti 2015

Veckoslutet

Medan sambon var uppe i skogarna och klättra tog vi det lugnt. Sommarlovet för barnens del började närma sig sitt slut. 

Trapp fick åka iväg med mamma på hans födisutfärd. Han valde att åka till Sealife och hade en fin dag där tillsammans med henne på tumis. Efteråt hade han ännu fått en lekset ifrån butiken där och den lekte han med på palstan på kvällen. 
                    
Trull gillar ju också persilja massor. Min örtätare. Men kan någon gissa sig fram; vad är det med min persilja?! Varför blir den blek och så liten?! Jättesynd då jag gillar den själv också så mycket! 
 Tomaterna börjar ta form. Men de lider också av nåt och blir svarta nerifrån upp. Får se om jag alls hinner få några röda, eller förstörs de alla av denna dumma sjuka?!
 Nya blommor spricker ut alla dagar. Så fina!
Fast så har jag gått och glömt namnet på min fina perenn. 
 Det var Weeken festival samtidigt och man hörde klart och tydligt musiken och den ordentliga basson ända hit. Så vi dansade lite i buskarna och funderade på vad grodorna som pojkarna såg i dammen tänkte om det hela. Himlen var så häftig och vi hade en fin kväll tillsammans. Det har varit så roligt i år, då de bra orkar vara med också på kvällarna, och att de sedan kan sova lite längre på morgonen!

 På söndag blev det stranddag på Hertonäs strand. Ber om ursäkt över instakollagen, men de är ju ganska bra att få in fler bilder på. Vi hade vattenmelon med som mellis, som sig bör på stranddagar och varje gång vi varit här har det också blivit bollglass från den lilla kiosken. Lite ska man väl få njuta också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)