torsdag 7 mars 2013

Så var det det där sportlovet.

Som ju tog slut för länge sedan redan. Men jag hann inte med.
Det blev inge skidning, inget skrinnande. För jag kunde inte/ kan inte knyta skosnören med min onda tumme, ännu heller. Släkt träffade vi dock och var ute, så det fick duga.
På torsdagen fick också Tripp komma på familjecafé och titta på småparvlar.

Tripp var modig och gick iväg till berget med parkledaren och ett par skolbarn han inte träffat innan  för att åka pulka. Trapp blev kvar för att umgås med sina klubbkompisar.
Hon i gult är första förtjusningen,en sötis, Miina.

Så lektes det med bilar i fina rader 
innan farförsäldrarna i sin tur kom på besök. De kommer så sällan hit att det alltid uppskattas till max. 

På fredag var det sedan dags att åka iväg till mina föräldrar. Där hängde fina istappar från taket som bara måste fås ner!

snö att skotta var det inte heller för lite av..

och det var mjukt att hoppa ner från högar

Trull var mycket imponerad att "stormtroopern" dvs. snöslungan.

och de åkte glatt och länge ner för de småsluttande vägarna på gården. Också mamma åkte glatt ner flera gånger med båda de små!

Så fick lilla Sniff sin dos av paj och kärlek (och oljud) och vi magarna fulla innan de större åkte  iväg till farföräldrarna och den lilla och jag hem. 

Hann sätta upp varsin hylla åt de äldre i deras sängar då det bara var den lilla och jag hemma hela veckoslutet. Trapp behövde en för sin stora  familj..

o så på söndagen då de kom hem fick jag springa genom spöklig dimma som lystes upp av fullmånen.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)