tisdag 28 januari 2014

en patient i kölden

Han har varit sjuk så mycket nu, stackaren. Två dagar och en timme på två veckor är saldot på dagis.. Förra veckan var det magsjuka med grymma magsmärtor, räckte i sex dagar, rätt länge för en så liten en. Detta var två dagar efter insjuknandet, på torsdag. Jag hade stämt träff i parken med en mamma för att köpa en loppissak av henne. Parken ligger ju några hundra meter ifrån oss och han verkade ok då vi startade. Men som ni ser, den lilla pojken i den kalla, kalla morgonen ser nog lidande ut. Blek om noser och bekymrad blick.
 Men det var min första chans att ta en bild av snön och den vackra vinternaturen i solljus detta år. Och så har han ny overall. Hans förra hade fabriksfel och sa upp kontraktet. Det fanns inga snygga Reimatec i denna brådska,alla overaller i den storlken var sgs. slut i hela Itis! Så det blev en Ticket To Heaven av en lokal liten firma, här i Vik, KaksiKuningasta. Fin, men gillar bättre materialet på Reimas.. Och att man brukar kunna ställa in midjan, denna lilla magsjukepatient är inte precis rund från tidigare heller..
 Det var inte många bilder jag hann ta innan han började gny och låta lidande, så skyndade mig hem med honom.
 Min sjuka skatt, så vacker i solen.
 Ja allt är så vackert i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)