måndag 6 januari 2014

På besök hos det fina gänget

Har varit en riktigt usel fadder till den lilla jag blev fadder till förra året, lilla Mira. Jobbet sög musten ur mig totalt i höst. Nu hade vi som mål att träffas under jullovet, äntligen! Och inte ens det var helt lätt, men förra fredagen sågs vi! Lindas två äldre flickor hade födelsedag i slutet på året, jämngamla med de våra yngre och det firade vi lite. Tyvärr ville inte vår pretonåriga tioåring komma med, förståeligt iofs då han tyvärr inte har jämngammalt sällskap. De yngre trivdes dock väldigt, väldigt bra, som vanligt. Som vanligt kändes det riktigt varmt och skönt inombords då man såg hur bra de kommer överens trots längre pauser i träffarna.

Vi började med mat. Tyvärr var de inte så intresserade av mat då det var så länge sedan vi var på besök hos någon..

 Så blev det lite ritning i korridoren. Mira vaknade också och fick joina de äldre. Tänk, hon kan sitta och röra på sig redan, ja stå mot stöd tom.!

 Och Inika ville att jag sku ta en bild på när hon akrobatiserade under den nya (för mig) högsängen.
 Gissa vad detta är?!

Jo en väldigt liten koja med fyra barn inuti.
 och detta är en glad typ med sin mamma. Så söt där hon vinglar på sina knän!
 De är alla så snälla med henne, våra pajade också det mjuka huvudet gång på gång..
 Men stackarns festmat var nog inget att hänga i julgranen än..
 Medan vi andra blev bjudna på mycket gott!

 Vi delade ut födelsedags- och julklappar i nåt skede. Det blev drama. Kanske lite väntat? Trull hade velat öppna alla våra paket till dem, och hann också riva upp ett innan han sårat och argt vrålade en god stund. Deras gåvor dög inte! Fniss. Och då han lugnat sig var det hans jämnåriga kompis som också fick ett litet anfall då hon inte fick likadant innehåll i sitt paket som storasyster. När ska jag lära mig? Men ja, sist och slutligen lugnade sig alla och jag fick än en gång dåligt samvete då vi fick så fina paket. Tack! <3


Blivande rockstjärna?! Sjunger gör hon åtminstone hela tiden.
 Och de här två lekte så sött skola med Lindas gamla möss.
 Han pekade på en hylla och babblade på om någå små bilar om och om igen. Fattade inget. Till slut insåg Linda vad han menade. I typ Augusti hade han lekt med denna bana för småbilar, och visst var det den han så gärna ville leka med också nu! Den hade bara bytt hylla så jag inte fattade vad han ville ha. Tur hann han leka med den en god stund innan vi sku hem..där någongång närmare nio. Fortfarande i jullovstakt. Ganska skönt egentligen.

Kram på er alla fina! Hoppas vi hinner träffas snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)