fredag 17 januari 2014

Tjugondag Knut flyger julen ut..

Fast jag slängde nog ut den redan på trettondagen fast granen var grön och fin ännu då. Visste dock att jag inte orkar med nåt extra under jobbveckorna, så det fick bli så.
Men några julpyntsbilder ska jag ännu visa, då de nu en gång fyller minnet på datorn också.

Det var inte så mycket vi ställde fram i år. Men dessa prydde lådan invid det mindre akvariet.
Granlyktan. Den har hängt med sedan jag var barn, ängeln sedan min första jul i egen lägenhet. Granen med lampor som byter ljus hämtade mamma hem från en utlandsresa för några år sedan och ängeln med de röda kinderna gjorde Trapp i förskolan. Eiffeltornet hämtade Tripp med sig från Paris och den lilla asken med fjärilar fick jag till julklapp. Klockan tar jag till om man behöver få ungarnas uppmärksamhet..
 Inuti granen gömde sig en tomte och kotten jag pysslade på dagisets pysselkväll där innan jul.
 och i pojkarnas rum hittade jag ett fint stilleben. Starwarstypslådan, julklappsminecraft och souvenirer från Paris min förstfödde släpade med sig hem.

Så. Nu tror jag det var dags för vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)