måndag 21 april 2014

Äntligen ett "hemmakalas"!

Det var väl senast i höst vi gått på såkallat "hemmakalas" med Trapp, och då må jag säga att vi gått på många med honom på sistone! (What´s up med dessa bjuda hela gruppen kalas, vi kommer typ aldrig att ha ork/plats/råd med sådant..) Så jag var väldigt glad då vi äntligen blev bjudna också på ett sådant, lite mindre kalas, som vi alltid brukat ha för de våra.

Funderade lite på utslaget Trapp verkade få i ansiktet igen men vi plåstrade om det så han inte sku peta på det i misstag. Vet ju vad det brukar leda till då det börjar se ut sådär..

Ja och så tom vi fram hans julklapp innan vi åkte iväg, Angrybirds scoottin, då det var en bit att gå från bussen. Längre för att jag tittat fel på kartan innan vi åkte iväg (är ju super gammaldags och har bara en vanlig rutig telefon utan några inbyggda smarta grejjer, heh) och gick ett varv runt kvarteret innan vi kom rätt..
Paketet följde samma linje som tidigare. Hologrampapper och ett egetgjort kort. Nu var det ett lite tuffare som pysslades ihop. Vi visste ju att kalasbarnet verkade gilla spiderman och då i synnerhet Venom, den mörkare varianten.. Så är det powerrangers,dinon och Angry Birdmotiv. Jag har hittat en massa fina klistermärken på sistone, också på loppis, och gillar verkligen dessa alster. De börjar ha bra idéer, en saga bakom. Som att grisen fått ett påskägg i munnen med ritsan som är uppspänd på dinons rygg. Eller att spindelmännen fångat grisarna på sina svärd. Hoppas de som får dem också uppskattar dem. Jag vet att den svaga mamman i detta hushåll åtminstone just sparar sådanthär. 
 Den nyfyllda sjuåringen hade ju det tuffaste i hans och systerns rum, en riktig koja,med övrevåning och allt!! Imponerad!
Systern har pysslat en likadan självbild som Trull, "benranglet" som hänger mellan fönstren, de går ju i samma grupp på dagis.. Tycker det är en helt underbar idé!! Hon och kusinen (vars mamma var ingen mindre än självaste muminmamman som själv också var på kalaset och just så trevlig som man kunnat ana sig till på bloggen) låg lugnt och ritade medan resten av gänget härjade runt. Brydde sig knappt om flygande saker och skurkar som nästan snubblade över dem.

Kojan var en super inspirationskälla till detta glada gängs lekar också! Och jag avundades kanske lite ett lite äldre hus stora rum. Våra är ju hälften så små, det går inte att klämma in nåt sådär fint. Funderad på att tvinga farföräldrarna inreda sitt sovrum lite, det är ju där ungarna brukar sova över.. Fniss.

Då de använt lite av sin energi tankades det mer. Snygga grönsaksigelkottar och annat gott. Själv länsade jag lite nötskålen, har blivit riktigt svag för dem på sistone.   Det var lite trångt kring bordet men bra gick det endå!
En liten stackare till gäst blev bara så sårad över vissas "dumma flickor" kommentarer att hon inte ville sitta med. Jag lekte lite dagistant (har ju jobbat med dessa fina barn) och krävde ett förlåt av samtliga som varit inblandade. Detta är nåt jag aldrig låter gå förbi utan att jag blandar mig i.. Frågade Trapp efteråt om han skämdes då jag lite la mig i om det blev för villt annors också, men han sa att det var riktigt bra. Man får väl bara säga till mig om man vill att jag inte lägger mig i då jag tycker det behövs..
På bilden sitter förresten då hela tre bloggbarn. Mitt, Marias och Maratonmammans.
 Kalasbarnets pappa hade då också tydligen lyckats med det omöjliga, göra en kaka som nästan äts upp helt, fast det föreställde ett jättestort Starwars rymdskepp!!Imponerande! Där satt de och bad om mer, pekade ut var det sku skäras upp och åt hela bitarna! Ekologiskt och enkelt sa han att tricket var.
Festen tog fort slut och avslutades med lite mer dolda talanger, pappan knycklade ihop ballongsvärd åt var och en. Vi gick tom. hem med tre då Trapp ville ge en var åt bröderna också. Jag svängde stolt ihop den sista av de tre, och fast den blev lite sned var jag nöjd med min nya förmåga. Följande gång vi var till Prisma köpte jag mig förresten ett paket med "formballonger" och har nu övat lite mer här hemma faktiskt.

Det var ett nöjt par som gick hemåt från festen, det har varit roligt att "vara tvungen" att göra lite saker på tumis med Trapp på sistone. Han är ju så snäll då! Så var jag också glad över att ha fått spendera min eftermiddag med så trevliga vuxna människor som det var på festen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)