tisdag 22 april 2014

En bildserie på färgämnen..

Trapp hade tjatat en tid på att få smaka på en ny isglass. Så en dag då jag gick till närbutiken köpte jag då hem en bunt med Ingmans cola-smakande,våren till ära.. Då de började äta av dem blev jag lite förskräckt. Det var inte bara lite färgämnen i dessa..

Mmm, colaglass..
 Svart som kol.
 och då resten av Trulls glass smultit på vårt matbord såg det ut som en pöl med olja, kletigt och svart. Det roliga var att Tripps Parissouvenir råkade spegla sig i "oljepölen".
 och då jag torkade upp pölen med en svamp och såg hur svart svampen blev kunde jag inte motstå att prova om man möjligtvis kunde måla med glassen också. Och ja, som ni ser var det fullt möjligt!
Barnen hade också lämnat en trevlig överraskning i lilla wc:n, där de hade målat på spegeln med sina svarta fingrar. Nice.

Summa summarum, tror inte jag rekommenderar denna isglass. Om man inte har lust att måla med mat då..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)