tisdag 1 april 2014

Tandlossning och tält

Den 22 mars var det dags för loppis på mammas skola, som alla vårar så länge jag kan minnas. Försökte lite hålla mig i skinnet i år (ni sku ha sett mina uppköp genom åren..) men visst kom det hem en hel del! Ett av de bätte köpen var det fina sirkustältet jag hade tänkt föra till jobbet då vi haft sirkusskola och tema där en tid nu. Två euro kostade det nämnligen. Meeen. Trull hittade det i min gömma och insisterade på att vi byggde ihop det. Och så var det liksom kört.. Det var ju så fiiiint!! Jag sa att jag för bort det då de tröttnat. Vi får se om de tröttnar.
 Tanden då?! Jo hörni! Här har någon tappat tand nummer två! Modigt lät han pappan rycka ut den då den hängde där sladdrigt och blödde. Och stolt och nöjd hade han då en tand mindre denna kväll!
 På kvällen fick han alltså äntligen använda den lilla dynan med en ficka på, till för just sådanahär kvällar, då man tappat en tand eller två. Och vart lade han dynan?! Jo in i tältet som legat i deras säng (egentligen Trulls, men han sover ju bara med oss, så den har liksom blivit Trapps också..). Där har han nu sovit sedan det flyttade in hos oss. Det kallas för vänskapens tält, och man får bara vara i det om man kan bete sig snällt. I samma veva introducerades en "pokal" jag också köpte, världens bästa bror, som man får ha om man varit extra snäll den dagen! Det lyckades få Trapp och Trull att sova tillsammans, tätt intill varandra, utan bråk, vilket redan i sig var ett litet under! Så värt sina två euron var det nog! Och passar ju väldans fint in i vårt sovrum.. heh.
 Köpte också en snygg supermandräkt i gott skick och en massa annat jag bara inte ens orkat fundera på att ta bilder på denna gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)