söndag 20 april 2014

Namnsdagsfirande

Han hade namnsdag för en tid sedan, Tripp, eller Elias.Det var jobb och dagisdag för oss andra, men han själv låg hemma sjuk, som hela den veckan nästan. Han var den första som insjukna i denna hemska flunssa. Och det var första gången jag tyckte att det inte var ok att inte man får stanna hemma med en sjuk tioåring.. Dagen innan vi måste gå på jobba hade han över 39 grader feber, var helt slak och yr och allmänt råddig. Inte har han egentligen blivit lärd att klara sig själv hemma heller, lunch tillreder nog inte detta barn särskillt gärna ens som feberfri, i mikron.. Att han sku ha klarat sig hemma i detta tillstånd trodde inte jag alls på! Men som tur gick febern ner lite och han hade bara jätte ont i halsen och hosta resten av veckan. Till läkaren fick vi ju inte heller honom då inte vi fick bli hemma med en så gammal och själv sku han nog inte åka iväg, i synnerhet som sjuk! Ibland suger ju systemet och jag bara hoppades att han inte hade angina..

För att fira lite namnsdag, åkte de små och jag in till stan för att gå till en restaurang för att köpa sushi. det var samma restaurang som jag var på med jobbet, och orsaken var nu främst priset. På grund av ett erbjudande fick man 14 bitar för 10€. Vi åkte hem med fem fina lådor sushi. Fick dem att rymmas in i min rinka och smålog åt frakten jag gick och bar omkring på.

Då vi kom hem var farmor och farfar hos oss. De hade velat hälsa på namnsdagsbarnet. de stannade en stund, åt lite muffinsar och åkte hem.

Då dukade jag fram. Oooh, så fint! O vilken doft!
 Namnsdagsbarnet. Lite trött och medtagen men nöjd över middagen. Vi lovade också sponsorera en del av hans nya scootti sen när han hittar en passande då den nuvarande börjar vara så i bitar..
 Minstingen åt för en gångs skull också en del. Han brukar bara äta laxen. Heh. Men detta var nåt jag i smyg lite räknat med. Det blev nämnligen över till nästa dag av det goda såhär. Fast just laxbitarna åt vi självklart upp samma dag!
 Och Trapp lärde sig gilla också ingefäran denna gång. Sushi är sedan länge hans favoritmat. Han kan äta tills han typ spricker av det goda. Brås nog alltså på sina försäldrar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)