måndag 21 april 2014

Påskpyssel och en hackspett

Har sett den flera gånger nu, alltid då jag har morgontur på jobbet (sju). Märkte den en gång då det hördes ett bekant hackande, och visst, där satt hackspetten i den döda tallen just utanför dagisgården. Det är nåt med dessa fåglar jag gillar, de är så ståtliga på nåt sätt!
 Och så tänkte jag visa upp lite av våra fina pyssel på dagis. Vi hade målat "vårmålningar" tidigare och nu då vi pysslade hönor av handavtryck så satt vi fast av dem på målningarna. Tyckte det blev bra!
Och då barnen gjorde två var blev den andra kvar i fönstret för att titta ut lite.. Vissa tog artistiska friheter och prydde sina extra fina!
 Kollegans påskpyssel med barnen tyckte jag också var så fina!! Ett glatt gäng hönor och tuppar.
 Påskgräset var av lite grövre sort i år, tycker själv mer om det! Burkarna pryddet med filttyg och "ägg".
 Och vårt fina "årstidsträd" i vår- och påskskrud. Körsbärsblommor av papper och silkespapper, Och så ett glatt gäng påskhara och ägg.

 Har jag sagt att jag gillar mitt jobb?!  Tycker bara det blir så lite tid till pyssel ibland, då man ska hinna med så mycket annat också under dagarna. Men visst har vi ju hunnit med en hel del!

Så hittade jag en backe vid jobbet som är fylld med sådanahär vårskönheter. Den rödare versionen sku jag själv sååå gärna få av en dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)