tisdag 16 september 2014

En stund i solen

För en vecka sedan, på söndagen, fick jag njuta av en stund på palstan, riktigt i solsken och allt!

Tur det! Hade ju inte sett att Doroteablomman slagit ut. De är så väldigt, väldigt vackra då de blommar!! Problemet är ju då att man ska se dem i sol. Blir det för skuggigt eller mörkt slår de ju ihop blombladen och gömmer de underbara färgerna.. Blomman bredvid, Prins Gustafs öga, med de små lila-vita blommorna har frösått sig själv nu i många år! Nu grävde jag ju bara upp hela rabatten, på denna del, förra hösten, så tänkte självklart den försvunnit. Men nej, där kom den ju upp frodig och fin i nåt skede! Hurra för det!
 Den lilla miniatyrrävsvansen har börjat hänga! Visst är det ju trevligt, och visst är den ju gullig..Men nog hade den fått vara en meter högre, som den egentligen då borde.
 Blir mer och mer förtjust i den "felfärgade" rosen!
 Och luktärterna blommar flitigt vid ingången till mitt lilla egna paradis!
 Dahlian vid bärbuskarna är enorm! Men den har bytt färg nu, till nästan enbart orange (hade mycket mera vitt i spetsarna då den började blomma!)
 Man kan bara bli glad av den! Blev dessutom så glad då jag hörde folk som gick förbi på vägen tala vackert om den och solrosorna vid komposten. Det är ju det jag vill, glädja också andras ögon! Därför känns det så sorligt att jag hamnade rigga upp staket och port i år, det var ju inte alls det jag ville. Själv sku jag älska att se folk komma och titta på alla de olika sorternas blommor. Hälsa på grodorna vid dammen. Men nej, nu blev det då såhär, när det finns folk som inte har nåt samvete, inget hjärta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)