torsdag 4 september 2014

Ingen dålig lekplats

Då vi måste lämna det tropiska paradiset Gardenia, så blev vi då där på gården och leka. Äntligen fick den lilla klättra i klätterställningen han hade väntat på att få leka i hela veckan!

Under tiden strövade jag iväg bakom hörnet för att titta på sådant jag kanske själv uppskattar lite mer än en klätterställning..

Som då tex. rosor.

 Eller denna idyll av grönt.

 Så gick jag för att kolla på blomlådorna som brukar var aså underbara. Liksom också i år!

 Vet du vad de här höga heter? (Suktar ju efter sådana då fjärilarna verkar gilla dem..)
 Eller fjärilen. Som jag följde efter medan barnen lekte.



 Innan vi fortsatte längre ner i trädgården/parken där de har nyttoväxter också nuförtiden.

vindruvor till och med!
De fick smaka på var sitt äppel. Det kom ju en farbror med vagn och fyllde en plastpåse han, så tänkte att vi kanske kan ta två utan att någon blir arg på oss. Men vad är det med frukterna i år? Vid palstorna har både päronen och äpplena likadana svarta, fula, prickhål som också de flesta i dessa träd. Jättesynd!
 Men tänk nu. Vilken lycka att få bo här då man i hjärtat är en landsflicka som bor på helt fel ställe.. Att barnen får växa upp i dessa gröna trakter, få leka på sådana här platser! Kunna andas.

Och med lyckligt hjärta cyklade jag hemåt bredvid mina två, små, duktiga naturbarn. En sån fin söndag det blev till slut, helt oplanerat, som det bästa ofta sker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad för varje kommentar! :)